٢٢
فروردین

برندینگ تحت وب چیست؟

2.jpg

برندینگ تحت وب چیست؟

برندینگ تحت وب ۲ بعد اصلی دارد:
بعد اول مدیریت:برندینگ تحت وب نیاز به مدیریتی برای ترسیم جایگاه برند در مدت طولانی دارد. این همان چیزی است که بازاریابی یا مدیریت برند سازمان بر ان تسلط کافی دارد.زیرا از برنامه‌های بازاریابی سازمان مطلع هستند و یا با مفاهیم بازاریابی آشنا می باشند.
بعد دوم مهندسی : برای برندینگ تحت وب نیاز به توانایی‌های اجرایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی دو بعدی و سه‌ بعدی، تولید ویدیو … وجود دارد تا بتوان دنیای طراحی وب سایت و برندینگ تحت وبرا همان‌طور که گفته شد به عنوان رسانه ‌ایی برای انتقال پیام به کار گرفت.
نکته:اگر در واحد بازاریابی سازمان بعد مدیریتی برندینگ تحت وبوجود داشته باشد ولی بعد مهندسی آن نباشد، با همکاری با یک شرکت طراحی وب ‌سایتمی‌تواند این کمبود را جبران نماید، اما اگر بعد مدیریتی آن درون واحد بازاریابی وجود نداشته و سازمان تصمیم گرفته باشد تا هر دوی این ابعاد را به یک شرکت طراحی وب ‌سایت واگذار نماید، چندین تجربه ناموفق شرکت‌های ایرانی و خارجی نشان داده است که این مسیر کاملا به بیراه رفته و عملیات از برندینگ تحت وب به سئو وب سایت ختم شده و تمام نتایج حاصل‌ شده از سرمایه‌گذاری انجام‌ شده نیز در مدتی کمتر از ۶ ماه از بین خواهند رفت.
اگر یک مدیر برند دارای تحصیلات و سابقه اجرایی در خصوص مهندسی نرم‌افزار و مدیریت بازاریابی باشد و بتواند هردوی این موارد را شخصا و با کیفیت بالا در سازمان اجر نماید، کلید طلایی موفقیت آن سازمان در حوزه برندینگ تحت وباست.
اهمیت برندینگ تحت وب :
هر مدیری در مورد فواید آگاهی از برندینگ تحت وب و اینکه چگونه برند می‌تواند بر سود حاصله سازمانش تاثیر گذارد، مطلع است.هدف برندینگ تحت وب تمایز محصولات و خدمات یک شرکت از سایر رقیبانش که دقیقا همان محصول یا خدمت را ارائه می‌نمایند.
برندسازی و برندینگ تحت وب مناسب موجب ایجاد تمایز محصولات شده و نهایتا سبب می‌گردد تا شرکتی را با محصولاتش بشناسند. در این حالت جایگاه محصول Product Positioning تمایز محصول Product Differentiation به یکدیگر گره خواهند خورد. این دو را باید در استراتژی مد نظر قرار داد تا بخشی از بازار را به تملک خود در آورده و به مشتری وفادار به برندینگ تحت وب دست ‌یابید. وفاداری مشتری به برند از طریق بازاریابی ارتباطی به راحتی قابل تحصیل است.

 

 

تفاوت برندینگ تحت وب با بهینه سازی سایت در چیست ؟
برندینگ تحت وب مفهومی جامع برای گسترش یک برند در دنیای طراحی وب سایت بر اساس استفاده از کلیه ابزارهای موجود و یا خلق ابزار جدید برای انتشار پیام برند است.

سئو:(بهینه سازی وب ‌سایت برای موتور جستجوSearch Engine Optimization) به عنوانی یکی از ابزار برندینگ تحت وب به دنبال بهینه سازی وب ‌سایتبرای بالا بردن جایگاه سایت در یک یا نهایتا دو موتور جستجوی اینترنتیدر زمان خاص است ( بهینه سازی سایت بر اساس یک زبان محاوره مثلا انگلیسی و یا نهایتا انگلیسی/فارسی صورت می‌گیرید.

هر برنامه بازاریابی و برندینگ تحت وب شامل سه بخش اصلی است:
اهداف بازاریابی یا Marketing Goals: پس از تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی سازمان، رقبا و شرایط بازار می‌توان نسبت به تعیین اهداف بازاریابی اقدام نمود. هدف اصلی برنامه های بازاریابی بازاریابی ایجاد تعادل و تناسب بین محصولات سازمان و بازارهای هدف آن ست.
اهداف باید قابل تعریف ، قابل اندازه‌گیری، مورد توافق سهام دارن، واقع بینانه و دارای زمانبندی یا اصطلاحا SMART باشند!
استراتژی بازاریابی یا Marketing Strategy: عبارت است از روش رسیدن به اهداف برندینگ تحت وب. استراتژی روش انتخاب شده برای دستیابی به هدفی مشخص و ابزار رسیدن به این هدف را در چارچوب زمانی تشریح می کند. البته این روشها شامل جزئیات کار که بصورت روزانه پیگیری می شود، نمی‌باشد. بطور کلی استراتژی های بازاریابی به آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، ترویج و توزیع) مربوط می‌شوند.
تاکتیک های بازاریابی یا Marketing tactics: شامل فرآیندهای تبدیل استراتژی به برنامه‌های کاری است، هر برنامه کاری شامل جایگاه فعلی شرکت، اهداف و فعالیتهای شرکت، مسئولیت ها، زمان شروع و پایان کار و هزینه‌ها می‌شود.

به طور کلی یک برنامه بازاریابی هر آن چه برای جا انداختن محصول جدید و پشتیبانی از محصولات قدیمی ­تر مورد نیاز است را به دقت تعیین و تصریح می کند. برنامه بازاریابی، زمان بندی فروش و فعالیت های ترویجی و تشویقی، سیاست های قیمت گذاری و فرآیندهای توزیع محصول را در بازارهای هدف نشان می دهد. چگونگی کنترل و ارزیابی عملکرد نتایج برنامه نیز قسمتی از برنامه بازاریابی است.

نظرات

بدون نظر

ارسال نظرات پس از سه ماه غیر فعال شده است.